Nuffnang : Terhangat Masa Kini

Khamis, 1 Oktober 2015

Khasiat Kopi Yang Memeranjatkan


HARI kopi antarabangsa disambut pada 29 September setiap tahun.

Banyak kebaikan minuman berkafein ini sekiranya anda merupakan peminum tegarnya.

Nak tahu kebaikannya, jom semak!

1. Meningkatkan kualiti kehidupan seks anda

Satu kajian menunjukkan lelaki yang minum dua atau tiga cawan kopi sehari mampu memberikan ereksi tahan lama ketika melakukan hubungan seks dengan pasangannya.

2. Baunya yang sangat sedap

Ada sebabnya kenapa wujud frasa ‘wake up and smell the coffee. Dari jauh anda sudah boleh bau harum kopi. Kaya dengan aromanya, minum kopi membuatkan anda tidak mudah mengantuk. Cubalah!

3. Baik untuk jantung

Satu kajian yang dilakukan pada 2006 menunjukkan individu yang minum kopi 20 peratus kurang mendapat penyakit kegagalan hati, seperti mana yang sering dialami orang yang ketagih alkohol.

4. Mengurangkan risiko penyakit Alzheimer

Menerusi kajian saintifik juga terbukti bahawa peminum kopi tegar kurang mendapat risiko penyakit mudah lupa atau Alzheimer yang sering kala dikaitkan dengan warga emas.

5. Menjadi seorang atlit yang cemerlang

Merancang menyertai larian marathon minggu ini? Jangan lupa ambil dos secawan kopi sebelum memulakan larian. Menurut laporan New York Times, dengan mengambil secawan kopi sebelum melakukan senaman, anda mampu memberikan prestasi sukan yang terbaik memandangkan kopi bertindak membakar lemak yang terdapat dalam badan.

6. Kopi menjadikan kita lebih bahagia

Kopi boleh menjadikan kita individu yang lebih bahagia. Menurut Akademi Neurologi Amerika Syarikat, kekerapan mengambil kopi boleh mengurangkan risiko menghidap penyakit kemurungan. 

– MYNEWSHUB.CC

1 ulasan:

  1. KAMI SEKELUAR TAK LUPA UCAP PUJI SUKUR KEPADA ALLAH S,W,T DAN TERIMA KASIH BANYAK KEPADA AKI,ZYHE MAULANA KARNA NOMOR GHOIB/RITUAL YANG AKI, BERIKAN 4D (8301) BENAR BENAR TEMBUS 100% DAN SAYA MEMENANGKAN 230 RIBU RINGGIT ALHAMDULILLAH, SEKARANG SAYA BISA BALIK INDONESIA DAN MEMBELI RUMAH DAN KERETA WALAUPUN SAYA CUMA TKI YANG BEKERJA DI KILANG SELANGOR MALAYSIA, INI ADALAH KISAH NYATA DARI SAYA.JIKA ANDA PENUH KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN SILAH ANDA TELEPON LANGSUNG AKI ZYHE MAULANA DI NOMOR (0852-9827-5599)KERANA DIA ADALAH SUHU SPIRITUAL TERKENAL DI INDONESIA ATAU KUNJUNGI WEPSITE ~KLIK DISINI~
    JADI TEMAN YANG DALAM KESUSAHAN JANGAN PERNAH PUTUS ASAH, KALAU SUDAH WAKTUNYA TUHAN PASTI KASIH JALAN’TERIMAH KASIH..


    JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D 5D 6D DI JAMIN 100% JEBOL ATAU PUNYA MUSTIKA GHAIB INGIN DIPAKAI MENARIK UANG BILAH BERMINAT TELEPON AKI ZYHE MAULANA NMR (0852-9827-5599) ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI PAKAR MUSTIKA

    BalasPadam

Nuffnang : Terhangat Masa Kini 3

busuk