Nuffnang : Terhangat Masa Kini

Isnin, 31 Julai 2017

10 VS 1 : Buli Pelajar Sekolah Di Kunak Disiasat Polis

Polis menyiasat kes seorang pelajar perempuan dibuli sekumpulan pelajar perempuan lain yang dipercayai berlaku di kawasan padang sebuah sekolah menengah di sini, Sabtu lalu.


Rakaman mengenai kejadian itu tersebar di laman sosial sejak semalam.

Difahamkan, kejadian berlaku di luar sesi persekolahan di kawasan padang sekolah menengah di daerah ini, namun motif dan punca kejadian belum dapat dipastikan.

Klip video selama satu minit 39 saat memaparkan sekumpulan pelajar perempuan menyerang dan memukul seorang pelajar perempuan lain itu menimbulkan rasa kurang senang masyarakat, khususnya netizen.

Ketua Polis Daerah Kunak, Superintendan Mohd Nasarudin M Nasir, berkata pihaknya menerima laporan daripada ibu pelajar berkenaan berhubung perkara itu tengah hari kelmarin, dipercayai sehari selepas kejadian.

“Kejadian itu dipercayai berlaku Sabtu lalu di padang sebuah sekolah menengah di sini dan siasatan serta tindakan lanjut sedang dijalankan,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Nazarudin berkata, polis akan memanggil semua pelajar terbabit, selain ibu bapa dan guru sekolah berkenaan untuk diambil keterangan masing-masing.-BH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nuffnang : Terhangat Masa Kini 3

busuk