Nuffnang : Terhangat Masa Kini

Khamis, 15 Oktober 2015

Pemuda Sabah Buat Laporan Polis Ke Atas Najib Razak


Sebuah blog "Kihampau Tohoh" hari ini menerbitkan artikel yang menceritakan bahawa beliau telah membuat laporan polis ke atas Perdana Menteri berhubung isu 1MDB. Maaflah, Admin pun tak kenal siapa dia. Baca petikan tulisan beliau seperti di bawah :

Hari ini 01hb Oktober 2015 ada admin membuat laporan polis terhadap PM Najib seperti keterangan di bawah :-
Untuk makluman, sebelum admin membuat laporan polis, sudah ada pihak atau kumpulan individu dari Semenanjung yang membuat laporan sama terhadap PM Najib Razak yakni pada 30hb September 2015. 
Tujuan admin membuat laporan polis adalah untuk mendapatkan kepastian atau jawapan perihal krisis 2.6 bilion yang sehingga kini masih belum kita mendapat jawapan yang jelas.
Sebagai masyarakat Malaysia dan juga ahli UMNO merasakan telah menjadi tanggungjawab admin untuk membuat pertanyaan yang lebih lanjut. Memandangkan andai krisis ini tidak ditangani dengan baik akan menjejaskan kemenangan keharmonian rakyat yang terutamanya mereka berbeza fahaman politik.
Tidak berniat untuk membangga diri. (sebab itulah baru hari ini laporan polis yang diri buat, admin masukkan di dalam Blog ini). Untuk makluman Laporan polis terhadap Perdana Menteri Malaysia dari rakyat Sabah adalah ulung kalinya sejak Sabah merdeka melalui Malaysia.

Dimaklumkan pada hari Jumaat ini laporan Polis terhadap PM Najib Razak akan dibuat oleh tiga pemimpin utama Dr M, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Shafie Apdal. Seperti keterangan di bawah :-
Laporan polis serentak oleh 3 pimpinan Ummo terhadap 1MDB.
Tarikh : 16 Oktober 2015 ( Jumaat)

Jam : 10 pagi

Lokasi :

1) IPD Putrajaya – Laporan akan dibuat oleh Tun Dr Mahathir Mohamad
2) IPD Dang Wangi – Laporan akan dibuat oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin
3) IPD Brickfield – Laporan akan dibuat oleh Datuk Seri Shafie Afdal
Selepas laporan polis, semua penyokong diminta ke Masjid Tuanku Zainal Abidin Putrajaya untuk solat Jumaat. Jam 2.30 petang ketiga-tiga pemimpin akan ke Ibu Pejabat SPRM Putrajaya untuk satu lagi laporan kepada SPRM.
Diikuti satu sidang media di Yayasan Kepimpinan Perdana Putrajaya jam 4.30 petang.
Nota kepada media : Tiada sebarang sidang media di balai polis dan SPRM selepas laporan.
Kihampau Tohoh
Namun, makluman berhubung 3 pemimpin yang akan membuat laporan polis esok seperti yang didakwa di atas adalah tidak benar dan dinafikan oleh pemimpin tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nuffnang : Terhangat Masa Kini 3

busuk